Després del lliurament dels guardons, el director d’El Periódico, Antonio Franco, i Jordi Pujol, que clourà l’acte, pronunciaran uns discursos.
El premi a la Iniciativa Empresarial ha recaigut en les escoles de negocis IESE i ESADE. Els directors respectius d’ambdues institucions, Jordi Canals i Carlos Losada, recolliran els guardons. Després, es farà entrega al president d’Amnistia Internacional a Catalunya, Manuel José Pérez, del premi «Iniciativa Solidària» en reconeixement a la campanya en contra de la violència de gènere que ha impulsat aquesta entitat.
L’Any Gaudí ha estat distingit amb el premi «Esdeveniment de l’Any», que es lliurarà al comissari de la iniciativa, Daniel Giralt Miracle. Manuela de Madre és la guanyadora en la categoria «Català de l’any», escollida per votació popular. De Madre rebrà el premi de mans del president Pujol.