Ones, corrents, marees, vida vegetal i animal, medi físic i biològic, paisatges, costums, pesca, esports, tradicions, usos i aprofitaments, economia o turisme són alguns dels aspectes de la Mediterrània espanyola que descobreix el fotògraf Carlos Virgili en l’exposició organitzada per Obres Socials CAM.
La mostra presenta una acurada selecció de les més de 200.000 diapositives que ha pres Carlos Virgili al llarg de 24 anys de treball i ens ensenya una Mediterrània suggeridora i evocadora, al mateix temps que té com a objectius educar i sensibilitzar per a preservar el món actual que ens envolta.
Carlos Virgili, campió d’Espanya de Fotografia Submarina i del món de Vídeo Submarí, és un dels fotògrafs subaquàtics de major renom. Està distingit amb més de cent premis de fotografia i vídeo, a banda d’haver estat nomenat esportista d’elit pel Consell Superior d’Esports. El seu treball està recollit en quatre llibres i en més de dos-cents quaranta mitjans de comunicació diferents d’arreu del món. Entre altres obres ha escrit el manual que utilitza la Federació Espanyola d’Activitats Subaquàtiques per a ensenyar aquesta difícil especialitat fotogràfica.
A més, Carlos Virgili va ser membre fundador de la Fundació per a la Conservació i Recuperació d’Animals Marins (CRAM) i director d’imatge d’aquesta mateixa institució, així com director del departament de foto i cinema submarí del mític CRIS.
La mostra ha estat produïda per la Caja de Ahorros del Mediterráneo.