• Quienes somos
  • Nuestra Historia
  • Contactar
  • Políticas de Privacidad
  • Políticas IA
  • FUNDACIÓN
Informativos.Net
Medio online independiente desde 1999
Informativos.Net
  • Inicio
  • Life Style Magazine
  • Editorial
  • Secciones
    • Actualidad
    • Cultura
    • Entrevistas
    • Fake News
    • Gastronomia-Vinos
    • LifeStyle & Destinos
    • Medio Ambiente y Renovables
    • Seguridad, Autoprotección y emergencias
    • Salud
  • Archivo
    • Otros Paises
    • Panorama Mundial
    • Música
    • Noticias Curiosas
    • Cine
    • Empresas
    • Motor
    • Opinión del Lector
    • Chile
    • Catalunya
    • Publi-Reportajes
    • Tecnología
    • Vela
  • Políticas IA
  • Autores
    • Gema Castellano
    • Jose Escribano
    • Abel Marín
    • Christian Correa
    • Gustavo Egusquiza
    • Jesús Belenguer
    • Jose Anastasio Urra Urbieta
    • Pablo Arce
  • Sobre Gema Castellano
Catalunya

DISCURS DE PRESA DE POSSESSIÓ DEL PRESIDENT MONTILLA

escrito por Jose Escribano 28 de noviembre de 2006
0FacebookTwitterPinterestLinkedinRedditWhatsappTelegramThreadsBlueskyEmail
242
Sàpiguen que, des d’aquest moment, com a President de la Generalitat, tindré la mà estesa per abordar les qüestions cabdals per al nostre país i per representar a tots i cadascun dels ciutadans i ciutadanes de Catalunya. Ho faré comptant amb tothom. Comptant amb les forces polítiques i comptant, especialment, amb la societat civil catalana. Amb els seus representants i interlocutors.

Vaig dir, dijous passat al Parlament de Catalunya, que el que necessitem avui és una acció de govern eficient, que tingui com a objectiu crear les complicitats socials, econòmiques i culturals necessàries. Necessàries per desenvolupar-nos i créixer com a societat moderna, lliure, culta, solidària, equilibrada, desenvolupada econòmicament i respectuosa amb el medi ambient.

Això és el que la societat catalana espera de nosaltres. I no només espera sinó que té tot el dret a exigir dels seus governants. és, aquesta, una responsabilitat que no assumiré pas tot sol.

Un grup de homes i de dones estan disposats a dedicar la millor part de la seva vida a aquesta etapa de Catalunya i m’han fet confiança. és un privilegi i un capital humà, intel·lectual i polític poder liderar aquest equip pel progrés. Un equip de primera per a guanyar el futur.

Estic convençut que, amb el nostre treball, avançarem en la construcció d’una Catalunya que, a més de sentir-se orgullosa del seu passat, emprengui esperançada l’horitzó de futur dels seus homes i dones. Una Catalunya compromesa amb la igualtat i la solidaritat amb els sectors més desvalguts de la nostra societat. Amb un govern que treballi per les persones que més dificultats tenen per aconseguir i mantenir la seva plena autonomia. Aquesta serà una de les meves prioritats personals, juntament amb les polítiques per assegurar l’emancipació dels joves.

La societat catalana és conscient del món obert en el qual vivim, i sap que necessita establir complicitats i aliances estratègiques en el món globalitzat. El meu serà un govern que estimularà la força emprenedora dels homes i dones del nostre país, especialment dels més joves. Que promourà un desenvolupament econòmic territorialment equilibrat i sostenible, buscant i generant oportunitats arreu. Perquè qualsevol indret del nostre país, i perquè cadascuna de les nostres ciutats, barris, viles i pobles, tenen el mateix dret a un futur millor. Poden comptar amb el meu compromís perquè sigui així.

En rebre l’honor de ser investit President de la Generalitat de Catalunya, assumeixo aquestes responsabilitats amb la consciència de ser el dipositari d’un llegat al servei del poble de Catalunya. Reconec el profund sentit històric de l’autoritat institucional que m’ha estat conferida.
Assumeixo aquesta responsabilitat amb el convenciment de que les meves accions i actituds -i les del meu govern- aniran encaminades a convertir aquesta autoritat institucional en lideratge del país.

Estic convençut que…

Si el govern de Catalunya treballa de valent i amb fermesa, si decideix amb autoritat democràtica, si confia en l’enorme potencial de la societat catalana donant-li el paper protagonista que ha de tenir, si es compromet a retre comptes amb transparència, si fa tot això, que els ben asseguro que ho farà, assolirà els objectius programàtics que vaig exposar dijous passat en el debat d’investidura.

Acomplint amb aquests compromisos estic segur que aconseguirem crear i garantir el clima de confiança política, social i cívica que necessita qualsevol país per afrontar els nous problemes des de l’esperança i la confiança en les seves possibilitats.

Vaig dir que vull que el meu govern tingui com a mots d’ordre els de pensar ordenadament, actuar racionalment i atendre càlidament. I els ben asseguro que serà així. Sé que, seguint aquesta línia d’actuació aconseguirem la confiança dels catalans i les catalanes.

No sóc un home donat a les citacions poètiques, però he trobat, en uns versos de Salvador Espriu a La pell de brau una manera inigualable d’expressar els meus sentiments més íntims, en el moment d’assumir la presidència de la Generalitat de Catalunya.

Diu el poeta:

Si et criden a guiar
un breu moment
del mil·lenari pas
de les generacions,
aparta l’or,
la son i el nom.
També la inflor
buida dels mots,
la vergonya del ventre
i els honors.
Imposaràs
la veritat
fins a la mort,

Sense l’ajut
de cap consol.
No esperis mai
deixar record,
car ets tan sols
el més humil
dels servidors.

El desvalgut
i el qui sofreix
per sempre són
els teus únics senyors.

Excepte Déu,
que t’ha posat
dessota els peus
de tots.

Així és com afronto la responsabilitat que des d’aquest mateix moment assumeixo: com el més humil dels servidors del poble de Catalunya.

Moltes Gràcies.

Autor

  • JAE
    Jose Escribano

    Responsable de Contenidos en Informativos.Net

    Ver todas las entradas
anterior
MAURIZIO CECCARELLI EXPONE SU TEORIA DEL ENVEJECIMIENTO FISIOLÓGICO EN EL CONGRESO DE SEMCC
siguiente
UN TOUAREG SE ENFRENTA A UN BOEING 747

También te puede interesar

El Govern anuncia la construcción de más de...

13 de mayo de 2025

El Gobierno aprueba el Real Decreto que regula...

9 de noviembre de 2021

La regata Puig Vela Clásica se consolida como...

13 de julio de 2011

RCPB: Destacada victoria de Diana Piera en el...

11 de abril de 2011

I Regata ADN Metromar: reservada para tripulaciones femeninas

31 de marzo de 2011

Industria concede 60 millones de euros al sector...

4 de marzo de 2011

¿Por qué la B-23 está limitada a 100...

23 de febrero de 2011

El Centro de Salvamento Marítimo en Barcelona coordinó...

2 de febrero de 2011

Desciende un 18% el paro en el sector...

12 de enero de 2011

COLABORA CON NUESTRA FUNDACIÓN

https://t.me/informativosnet

Nos cuidan…


  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Linkedin
  • Youtube
  • Email
  • Spotify
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Rss

© 1999-2025 • Fundación Informativos.Net


Ir arriba
Informativos.Net
  • Inicio
  • Life Style Magazine
  • Editorial
  • Secciones
    • Actualidad
    • Cultura
    • Entrevistas
    • Fake News
    • Gastronomia-Vinos
    • LifeStyle & Destinos
    • Medio Ambiente y Renovables
    • Seguridad, Autoprotección y emergencias
    • Salud
  • Archivo
    • Otros Paises
    • Panorama Mundial
    • Música
    • Noticias Curiosas
    • Cine
    • Empresas
    • Motor
    • Opinión del Lector
    • Chile
    • Catalunya
    • Publi-Reportajes
    • Tecnología
    • Vela
  • Políticas IA
  • Autores
    • Gema Castellano
    • Jose Escribano
    • Abel Marín
    • Christian Correa
    • Gustavo Egusquiza
    • Jesús Belenguer
    • Jose Anastasio Urra Urbieta
    • Pablo Arce
  • Sobre Gema Castellano