Les empreses poden obtenir amb els pocs dies de les missions, atesa la programació dels contactes preestablerts, la informació sobre les possibilitats que ofereix el país, tant de la importància com a mercat, tot i les dificultats que puguin significar els aranzels i les barreres tècniques, com del desenvolupament dels competidors, dels canals de comercialització i de les pràctiques que desenvolupen els principals importadors, agents i distribuïdors.
Les missions empresarials són també el test previ a la comercialització —avaluant la idoneïtat tècnica, de preu i de condicions— dels productes i serveis que ofereixen les empreses.
El COPCA ha impulsat, des de la seva creació l’any 1987, amb la col•laboració de les Cambres de Comerç i les entitats empresarials, 1.600 missions, amb una participació que ha superat fins el 2005, les 12.500 empreses.
Els sectors agroalimentari, elèctric, electrònica i informàtica, tèxtil i confecció i béns de d’equipament, són els més actius en les missions previstes per al 2006.
Diversificació de països destinataris
El COPCA ha prioritzat per al 2006, la diversificació dels països visitats. Així, 84 desplaçaments aniran a Europa, 55 a Amèrica, 57 a Àsia i Pacífic i 51 a l’Àfrica i Orient Mitjà, arribant a un total de 247 desplaçaments.
L’àmbit europeu és el que concentra un major nombre de missions, concretament un 34% del total: Bulgària (7 missions), Rússia (7 missions) Ucraïna (7 missions), Regne Unit (6 missions) i Romania (5 missions) seran els països més visitats.
En l’àrea americana, es concentraran més d’un 22% dels desplaçaments: Brasil (11 missions) , Estats Units (9 missions), Xile (7 missions) i Mèxic (6 missions), seran les principals destinacions.
L’Àsia i Pacífic significarà el 23% de les missions programades: Xina (15 missions) i Índia (6 missions) seran els països més visitats.
L’Àfrica i l’Orient Mitjà representa el 21% de les missions programades, els principals països són: Turquia (7 missions), Emirats Àrabs Units (5 missions) i República de Sud-Àfrica (5 missions).
37 Centres de promoció de Negocis arreu del món
El COPCA, a més de donar suport econòmic i logístic a les empreses participants, posa a la seva disposició els 37 Centres de Promoció de Negocis que té arreu del món. Els Centres col•laboren en la preparació de missions empresarials, preparen les agendes individuals de les empreses participants i ofereixen assessorament individual a les empreses catalanes que volen créixer internacionalment.
Des de 1988, els Centres han desenvolupat més 6.500 projectes individuals d’internacionalització.