Aquest contracte constitueix el primer signat a través de l’empresa mixta Electrica Soluziona, constituïda al juliol d’aquest any entre Soluziona i “Eléctrica” –el hòlding romanès de totes les distribuïdores del país- amb l’objectiu d’estendre a les empreses regionals la implantació del Sistema de Gestió Comercial desenvolupat per l’empresa espanyola.
La col·laboració de Soluziona amb “Eléctrica” va iniciar-se a l’any 2000, quan la filial d’Unión Fenosa va guanyar la primera licitació internacional convocada en aquest país per a la implantació d’un sistema comercial amb la finalitat de suportar la relació d’”Eléctrica” amb 850.000 clients a Bucarest. L’èxit d’aquest projecte, finançat pel Banc Europeu d’Inversions, ha suposat la base per crear un marc d’una major col·laboració.
Amb la signatura d’aquest nou contracte, s’inicia el procés d’implantació del sistema de gestió de Soluziona en la resta de regions, que atenen a un total de 8,5 milions de clients.
Posicionament en la regió
En aquests moments, Soluziona compta amb un important i creixent posicionament als països d’Europa Central i de l’Est, amb oficines en 6 països, més de 200 professionals i una facturació per serveis de consultoria que superarà els 16 milions d’euros el 2002. Per al pròxim any, es preveu un creixement del negoci superior al 15% en aquesta regió.
Durant aquest any 2002, l’empresa de serveis professionals ha entrat amb força al mercat rus, on ha aconseguit un contracte per implantar el seu Sistema de Gestió Comercial a Mosenergo, la principal empresa energètica del país, que compta amb quatre milions i mig de clients i genera el 10% de l’energia que es consumeix en tot el territori nacional. Un altre client molt rellevant en aquest país és Lenenergo, la segona empresa elèctrica més important de Rússia, ubicada a la ciutat de Sant Petersburg, on Soluziona està realitzant un diagnòstic de les seves necessitats en l’àmbit de sistemes de distribució.
Soluziona també ha començat a treballar aquest any amb ZCE, empresa energètica txeca amb seu a Pilsen. ZCE ha adjudicat a la filial d’Unión Fenosa la implantació d’un sistema CRM, un dels més grans projectes d’aquest tipus empresos a la regió.
Per últim, l’empresa de serveis professionals està desenvolupant altres projectes a Moldavia, Hongria i Eslovàquia.
Soluziona (www.soluziona.com)
Soluziona integra totes les companyies de serveis professionals d’Unión Fenosa i opera en les àrees d’activitat d’enginyeria, qualitat i medi ambient, telecomunicacions i consultoria. Compta amb més de 8.000 professionals, uns 2.500 dels quals estan assignats a projectes de fora d’Espanya. La seva presència s’estén a més de 45 països en tot el món.