Benvolguts conciutadans i conciutadanes,
Avui ha estat un dia tràgic per a tots nosaltres. Un dia que quedarà incrustat a la nostra memòria com un dia d’infàmia insuportable.
Avui he vist als ulls i a les cares de la gent el dolor, el desconcert, l’astorament i la ràbia que s’ha apoderat de tots nosaltres.
Aquest matí, en el silenci emocionat de la Plaça de Sant Jaume, he estat a punt de cridar “mal nascuts” als autors de la barbaritat que s’ha comès a Madrid.
El sentiment col·lectiu d’indignació és tan immens, que considero el meu deure, com a President de la Generalitat, donar un missatge de serenor i de confiança a tota la societat catalana en aquesta hora tan difícil.
És ben cert que, des d’aquest matí, patim amb els que pateixen, de la mateixa manera que ells ho han sabut fer per tots nosaltres i per les nostres famílies quan ha estat necessari.
Recordo ara Hipercor, recordo Vic i Roses, recordo l’assassinat d’Ernest Lluch i la presència emocionada a Barcelona de qui va ser el seu president del Govern.
Avui tots els catalans ens hem de sentir ciutadans de Madrid, víctimes del terrorisme i la barbàrie.
Al costat de la lògica reacció d’indignació i de dolor, tenim el deure cívic de no deixar-nos condicionar pels qui volen sembrar el terror. No volem viure dominats per la por. Per això tenim el deure cívic d’expressar tots aquesta indignació i el nostre rebuig a l’atemptat i l’instint criminal que el pugui haver inspirat.