La modificació del Decret preveu garantir els principis d’igualtat i publicitat, de conformitat amb el procediment establert en el Reglament de salons recreatius i de joc, per la qual cosa autoritzarà la instal·lació d’un nou saló de joc o tipus B quan es produeixi l’extinció de l’autorització d’un d’existent. El nou Decret també estableix que l’autorització d’instal·lació de salons de joc o tipus B serà atorgada valorant la incidència en el medi social i urbà, les possibles repercussions sobre la infància i la joventut, la seguretat ciutadana, les condicions del local i d’acord amb la planificació de salons de joc establerta per la Generalitat de Catalunya.
Programa “Joc responsable”
La limitació del nombre de salons de joc a Catalunya s’inscriu dins el programa “Joc responsable” impulsat pel Departament d’Interior, Relacions Institucionals i Participació amb l’objectiu d’impulsar mesures de prevenció, atenció i sensibilització de les addiccions al joc i que implica, no només les administracions, sinó també les empreses que gestionen aquest sector de l’oci i el lleure i les persones usuàries d’aquest tipus d’activitat.
Es tracta d’un programa pioner pel fet que una administració regula el joc i impulsa un programa per tal d’evitar el joc patològic, és a dir, aquell que comporta un trastorn caracteritzat per pensaments irracionals en relació amb el premi i per pèrdua de control sobre el joc que passa de ser un entreteniment a una necessitat que pot comportar un important deteriorament de la vida individual, familiar i social.
Els departaments d’Interior i de Salut, competent en matèria de salut i de prevenció i tractament de tota mena d’addiccions, han constatat que la pràctica repetitiva del joc pot comportar, per a persones vulnerables, l’addicció a aquest tipus d’activitat amb la gravetat de les repercussions que poden incidir en l’àmbit personal, familiar, econòmic i social.
|
Municipi
|
Salons
|
|
Barcelona
|
42
|
|
Hospitalet de Llobregat
|
1
|
|
Badalona
|
1
|
|
Sabadell
|
2
|
|
Terrassa
|
5
|
|
Tarragona
|
2
|
|
Lleida
|
5
|
|
Santa Coloma de Gramenet
|
2
|
|
Mataró
|
2
|
|
Reus
|
3
|
|
Girona
|
1
|
|
Cornellà de Llobregat
|
2
|
|
Sant Cugat del Vallès
|
1
|
|
Manresa
|
2
|
|
Rubí
|
1
|
|
Vilanova i la Geltrú
|
4
|
|
Viladecans
|
2
|
|
Granollers
|
2
|
|
Castelldefels
|
5
|
|
Vic
|
1
|
|
Blanes
|
2
|
|
Lloret de Mar
|
8
|
|
Sant Adrià de Besòs
|
1
|
|
Montcada i Reixac
|
1
|
|
Barberà del Vallès
|
3
|
|
Salt
|
1
|
|
Cambrils
|
1
|
|
Martorell
|
1
|
|
Sitges
|
2
|
|
Pineda de Mar
|
2
|
|
Salou
|
2
|
|
Calafell
|
2
|
|
Calella
|
3
|
|
Malgrat de Mar
|
4
|
|
Vila-Seca
|
1
|
|
Arenys de Mar
|
2
|
|
Castell-Platja d’Aro
|
1
|
|
Vielha e Mijaran
|
1
|
|
La Jonquera
|
1
|
